Alla inlägg under februari 2009

Av Katrin - 19 februari 2009 14:20


Börjar känna mig smått uttråkad. Men Anser & Penny är lyckliga som får vara ute på sina vanliga promenader igen, min mamma är ledig och då passar det väll bra att vara hundvakt :) hon brukar inte ha någonting emot att ha dom, ibland tycker hon jag är "snål" som inte kan dela med mig med en av dom :)

Av Katrin - 18 februari 2009 13:20


Tänk så klok jag blivit efter gårdagen, hela gårdagen spenderade jag i ryggläge i soffan tittandes på tv. Nu kanske det låter ganska skönt, men det kan jag lova er att det var det INTE!
Vad lärde jag mig då? : Jättebläckfiskar äter upp varandra, dom strimmlar    allt som kommer i dess väg. Dessutom har dom stora hjärnor
Nina fick behålla sitt jobb fast chefens dotter började på företaget.
Ett recept på hur man gör ostiga snöbollar.
Man ska inte bara ge kreditkort till sina barn.

Jag riktigt känner så allmänbildad jag blir :)

Av Katrin - 16 februari 2009 13:40


Varför ska jag tvunget måsta bli förkyld nu? Misstänker att det beror på för mycket frysande i helgen, först på resan upp till skellefteå då vi skulle ta en cach blev det en del plumsande i snön och det resulterade i blöta sockar. Sen stod vi ute och köade rätt så länge - frös och slutligen tog vi några cacher i skellefteå där det blev samma plumsande i snö - blöta sockar.


Imorse hade vi -20 grader igen, att kylan aldrig ska ge med sig... vi väntade med promedanden så det iaf skulle bli några grader varmare.

Av Katrin - 14 februari 2009 23:21


Ja vad säger man, förutom att dagen var kul :)

Vi klev upp tidigt för att hinna ta några Cacher på vägen upp, men det stora snödjupet gjorde att vi bara tog en. Sen då vi väl var i Skellefteå skulle vi gå på stan en stund och där var det rikigt schlageryra, det hela gjorde att jag inte kunde handla så mycket gick bara och tittade på klockan...

Jag ska erkänna en sak, för alla som känner mig som vet att jag ALLTID är ute i sista minuten (se bara hur det gick med min axel) jag var där i tid fick tom stå ute och köa :) Innan vi gick in och satt oss fick vi gå runt och mingla, provsmaka mat och få med sig smakprover, mycket trevligt. Vi såg faktiskt några andra Sävarbor så helt ensamma var vi inte.

Vi hade himla tur med våra plaser, vi satt precis där Petra Mede stod då hon var mitt ute bland publiken. Sen till artisterna, det var precis som jag trodde om Lili & Susie dom var sååå bra, låten satt sig på hjärnan. Dom andra favoriterna blev H.E.A.T och Måns, det var ett svårt val den här gången.

Vi tog bilder från dagen men dom lägger jag ut sen :)

Av Katrin - 13 februari 2009 20:09


Lycklig :)

Jag ska åka upp till Skellefteå i morgon och titta på melodifestivalen :) det blir inte på direktsändningen, men vad gör väll det :)

Det som känns lite extra roligt att få se är Lili & Susie, dom var stora idoler ;)

Bara för att påminna er som har glömt dom, får ni lyssna och titta på Oh mama. Kolla in dansen :D



Av Katrin - 13 februari 2009 12:18


Nu börjar det nästan kännas som vår... eller det kanske är ett väldigt tidigt vårtecken? det jag syftar på är Anser & Penny. Så fort solen börjar lysa på dagarna under februari vill dom inte vara inne, båda står vid dörren och vill ut och lägga sig på sina filtar. Det är ett hörn framför dörren där det är lä och solen ligger rätt på, igår kunde tom jag sitta där ute en stund till deras glädje :)


Igår var jag och åt på Garaget, man har hört rätt så mycket om stället men jag blev nog i överlag nöjd. Mätt var jag då jag åkte därifrån och då jag kom hem kom en granne över med nybakad sockerkaka... konstigt att det alltid finns plats för mer ;)


Nu ska vi ut en sväng i solen :)


Ha en trevlig helg!

Av Katrin - 8 februari 2009 13:54

Brrr, tror det snart har snöat och blåst sen i torsdags. Termometern har visat på -16 så med andra ord, vi har busväder. Plogvallarna är meterhöga och hundarna tycker det är mysigt med all nysnö att borra ner huvudet i.

Det har inte blivit så mycket promenerande och idag har deras rastlöshet visat sig, det blev till att ta fram sparken och ta på sig varma vindtäta kläder men nu är dom nöjda och har kurat ihop sig i sina sängar :)


I fredags var jag hos Maria och Johan som hade fest, som vanligt måste klockan gå så fort då man har trevligt :) Tusen tack för en jättetrevlig kväll!!!

Av Katrin - 3 februari 2009 18:40

Min bil har kommit hem :D bara vetskapen att jag kan åka iväg om jag vill gör mig lugnare.

Ni ska se så fint den står här ute och blänker :)


Var ute och gick Segasjön rundan med hundarna idag, då jag var som längst bort hittade jag på att ringa och fråga hur det låg till med bilen, till svar fick jag - går det bra att hämta den nu :) han skrattade åt mig i luren då han hörde min glädje. Så det blev till att skynda sig hem för att ta bussen in till stan där pappa hämtade upp oss.

Med oss menar jag min syster, Anser & Penny. Jag tror inte dom har åkt buss någon gång i sitt liv så vi tyckte det var dax. Anser tar som vanligt allting med ro, han la sig ner och låg han inte gjorde han sig en ny bekantskap med en pojke som åkte hem från skolan, jag tror dom fann varandra :) Penny däremot ville gärna ut då dörrarna öppnades och gillade det allmänt inte, fast på slutet hade hon lugnat ner sig. Jag tror det hade gått bättre om dom hade kunnat tittat ut.


Nu ska vi ut på promenad och snegla lite på min bil :D

Ovido - Quiz & Flashcards