Alla inlägg under april 2009

Av Katrin - 21 april 2009 12:55


Imorse ringde jag till veterinären för att boka tid för en liten operation för Anser, han har fått en liten knöl på ögonlocket som har börjat bli större. Den ligger mot hans öga nu och jag kan inte tänka mig att det är så skönt. Så den 5 maj blir det av, känns inte så kul att måsta lämna honom tror faktiskt det blir första gången för honom som han är helt ensam, annars har han Penny hos sig.

Man är en riktigt hönsmamma, jag vet att det inte är ett stort ingrepp men det är just det att några helt främmande människor ska sköta om min lillgubbe :)



Anser min myspojke




Av Katrin - 15 april 2009 21:28


Nu har solen hittat hit och tänka vad man lever upp :) har suttit ute med hundarna och för dom är det här en perfekt årstid, dom kan ligga i solen tills det blir för varmt sen lägger dom sig i snön och svalkar sig en stund, sen kommer dom till solen igen :)

En bit skog har tinat fram bakom vårat hus så idag tog jag ut en dummies och deras glädje sa allt, snart kan vi börja träna igen!!!


I söndags innan jag skulle till jobbet gick jag ut med Anser och Penny som vanligt, jag passerade ett hus där jag vet att det bor en hund som dom känner väl men den kvällen hade dom besök av en annan hund som vi bara mött tidigare några gånger och det jag sett då har gjort att jag inte vill att dom ska träffas. Men ikväll var han lös ute på gården tillsammans med den andra hunden, då vi kom och gick började ägaren genast ropa på sin hund att han skulle stanna, men det gjorde han inte. Rent instinktivt var det Anser jag riktade in mig på pga den andra var en hanhund (och Anser är den som absolut inte vill hamna i något som helst gruff) Penny stod och nosade och viftade på svansen då han kom fram och sen helt plötsligt helt utan förvarning bet han Penny över ryggen. Jag blev så chokad att jag bara gick, men nästa gång jag ser dom kommer jag inte kunna vara tyst. Hur tusan kan man ha en sån hund lös, det kan inte stå riktigt rätt till där!!!!!!!!!!

Av Katrin - 12 april 2009 12:46


Påsken har inte bjudit på det utlovade fina vädret! Men man får göra det bästa av situationen, vi har suttit ute och grillat korv och bananer med vit choklad i, det kan jag tipsa om, det var fruktansvärt gott med all vit rinnande choklad!


Skoterspåren är ett tungt projekt numera, all snö är som socker det är med andra ord rätt så "tunggått" t.o.m Anser och Penny tar det lugnt på slutet :)

Några vårtecken har jag hört och sett den senaste dagen, trana, gäss och tofsvipor kanske kommer våren också hit? :)


Inatt ska jag jobba, jag tog ledigt natten som var och sen väntar min långlediget :))


Lyssna på den här låten en jättebra cover på en jättebra gammal låt!




Av Katrin - 9 april 2009 16:37


Regn Regn och åter Regn, det som är positvt med allt det blöta är att snön inte mår bra :) lite sol på det här så!

Igår skulle jag hämta min syster i stan, då jag var och snurrade inne på ett kvarter såg jag hur en polisbil dök upp från ingenstans. Jag svängde in på en uppfart och väntade på att Annika skulle komma ut men då stannade även polisen av bakom mig....  han klev ur och kom fram, lite nervös blev jag men det var bara koll eftersom dom letade efter en röd bil, blåsa fick jag göra och sen drog jag ett lättat andetag, skönt att det inte var ngt värre! :)


Hoppas ni alla får en skön och glad påsk :)


Av Katrin - 3 april 2009 14:07


Äntligen helg! 

Inatt på jobbet var det en sån här natt man inte vill ha så ofta, tur man inte vet hur det blir den dagen man blir gammal...

Ovido - Quiz & Flashcards