Alla inlägg under mars 2009

Av Katrin - 29 mars 2009 21:19


I onsdags var jag hos Gunnel då Java fick sina valpar :) Tror alla blev lite överraskade över antalet, tre små söta Java & Atlas valpar blev det 2 hanar och 1 tik.

Java tog sig an rollen som den stolta mamman på en gång :)

Vill ni se bilder kan ni titta in på www.gunhills.nu


Annars är det rätt så lugnt (känns inte helt fel) idag var vi in till stan och tog några cacher. Anser & Penny är alldeles slut, blir nog väldigt mycket nytt för dom, självklart följer dom med på våran cachjakt. Idag hittade Anser en cach själv, han gick fram och nosade under en hålighet och där låg den :D


Nu har vi sommartid också, jag tycker det är skönt att det är ljusare på kvällen men jag tycker inte om att man får sova en timme mindre, det känns som att min rätta tid är vintertid. Men det sitter kanske mest i skallen ;)


Nu ska jag gå och lägga mig i soffan och hoppas att någonting bra kan börja!

Av Katrin - 27 mars 2009 22:53


Idag vill jag gratta min lillasyster Annika som fyller 25 år. 
Hon kanske inte är så liten längre, men hon kommer alltid vara min lillasyster :)

Av Katrin - 15 mars 2009 13:36


Känns skönt att stanna av idag och bara ta det lugnt idag. Har jobbat 3 nätter, klev av i går morse sov några timmar för att sen åka till Maria som fyllde år, Grattis igen :) sen fick vi höra att det var mer roligheter där på kvällen så det blev en till tur och ännu en sen natt, fast det vara helt klart värt det, tur man är ung ;)


Idag har jag och hundarna tagit oss en lång promenad, det var såå skönt. Vi träffade på en familj med en dvärgschnauzer som var 5 år, han var så söt. Anser fattade verkligen tycke för honom, tror det sitter i sen vi gick hundutbildningen, hans favorit där var en dvärgschnauzer som hette Nova :)

Dom hade med sig ett barn som åt korv och var väldigt villig att dela med sig, två nöjda hundar sprang sen vidare.


Melodifestivalen var som vanligt väldigt spännande, vinnaren var inte min favorit men jag blev glad att inte af ugglas vann, det hade varit KATASTROF!!!!

Av Katrin - 9 mars 2009 14:46


Jag måste börja med att undra hur tusan kunde Caroline Af Ugglas gå vidare under lördagens melodifestval?

Min frånvaro från bloggen har berott på att vi har haft besök från Gotland, Malin har varit här och det har varit så kul :) under förra veckan var hon och gjorde praktik på Annikas jobb. Trots det har vi hunnit med rätt så mycket varit i ö-vik och badat (tänk att man aldrig blir för gammal för sånt), varit på gammlia och hälsat på renar. Fått en trasig bil då vi var just i ö-vik, fick bogsera den och ta bussen hem, åkte ner ännu en gång för att hämta hem "aset"!!!!!!! dessutom har jag fått parkeringsböter, ibland känns allting så bra med att ha bil :)

Ovido - Quiz & Flashcards