Alla inlägg under januari 2009

Av Katrin - 31 januari 2009 16:03

Måste testa Ericas råd om hur man lägger ut filmen direkt på bloggen :)

Av Katrin - 30 januari 2009 20:15

Idag blev det en lång promenad, 2 timmars öppna vidder med mycket spring och bus. Penny har blivit pigg igen efter sin korta skendräktighet, till Ansers stora glädje :) han kan inte riktigt förstå det där med att inte vilja busa och rejsa, livet som är så glatt och bekymmersfritt :)


Renarna har kommit hit för sitt vinterbete, förra veckan stötte vi på dom och Anser blev väldigt nyfiken och ville väldigt mycket gå dit, men jag tror inte det skulle vara så uppskattat. Idag då vi hamnade på samma plats blev det en titt hit och en titt dit ifall dom skulle vara där men det ända dom fann var frysta renlortar, fast det var inte heller så tokigt :D


I tisdags var jag och Susanna hos Britt-Marie (huntermoon) och tittade på valpar, dom var så där lagomt söta och goa och helt underbara som valpar kan vara. Tänk att man aldrig kan få nog av dom :)


Tänkte också tipsa om en bra låt som jag hörde i lördags på melodikrysset, tror jag har lyssnat sönder den snart.

http://www.youtube.com/watch?v=2-RjMRP5IbI


Det ser ut som jag kommer få tillbaka min bil på måndag, jippi!!! För ett tag sedan fick jag en parkerinsskada, (som någon smet ifrån) jag bad dom räkna på vad det skulle kosta då bilen lix var inne, igår ringde han och sa att det skulle kosta 4365 kr. Jag blir så arg (milt sagt) att den som  körde på mig bara lämnar min bil med uppskrapad sida och det blir jag som betala, roligare kan man ha för pengarna.


Nu ska jag gå och fortsätta ha helg :)


Trevlig helg till er alla!


Av Katrin - 26 januari 2009 22:42

Jag som skulle försöka vara duktig på att blogga....

Om jag börjar med armeländet är jag mycket bättre, men att återgå till arbetet är inte att fundera på, tunga lyft och vändningar går nog inte än. Var på vårdcentralen idag och jag kan nog säga att jag inte varit där sedan jag var liten :)


Imorse fick jag känna på hur ni "normala" människor har det, jag skulle lämna in bilen på verkstan kl 07:00, det är nästan så jag inte vågar säga det men så skönt det var att stiga upp då alla andra gör det istället för att gå isäng... fick en ny dos fundering på om det är värt att jobba natt?


Bilen ska få ny lack, då jag köpte den sa dom att det var något fel på just dom bilarna och nu har min blivit kallad. Lite jobbigt blir det att vara utan. Efter första dagen funderar man på hur i hela friden klarade man sig innan man fick körkort?


Imorse var jag och Susanna ute på promenad, jag med Anser & Penny hon med Asta & Ester. Anser brukar vara den som leker, men idag var även Penny med på noterna det var så kul att se henne :)


Ska nog gå och lägga mig nu, jag klev som sagt upp väldigt tidigt :P


Av Katrin - 18 januari 2009 16:20

Fördelen med att ha det som jag har nu är att jag kan blogga :)

Idag kändes det en aning bättre tills jag skulle gå ned på knä för att vara med Anser & Penny.

Jag stödde mig på mitt uppsrapade knä, det gjorde att jag ryckte till och då slet det till i min axel och skulderblad , tror jag fick en nära döden upplevelse! Och Anser den stackaren som har det nog jobbigt med en matte som är som hon är just nu, han visste inte hur han skulle ställa allt till rätta, fast det var ju inte hans fel.

Sen allt hände i fredags har han inte varit sig lik, då jag åkte iväg till akuten hade han legat vid dörren och väntat, han kunde lika gärna ha trott att jag skulle åkt till jobbet som jag var på väg till och då vet dom att dom får vara hemma. Min lilla gullpojke tur man har dom :)

min pappa skickade den här bilden:


Anser som låg hemma och väntade...


Penny hon vill helst ligga i min säng och sköta om "sina valpar" hon är nämligen lite skendräktig. Det är mycket bättre för henne den här gången, nu bäddar hon bara. Tycker det är så synd om henne då hon har det så här, tur att det bara är under några dagar.


Nu längtar jag mest av allt till att få börja med geocaching igen, hoppas jag kan börja köra bil snart. Det som är allra mest roligt är att Anser & Penny kan få följa med och dom kan det här nu och vet vad som gäller då vi ska iväg :)


Nu ska jag gå och äta mat.


Ha en bra kväll

Av Katrin - 17 januari 2009 16:29

Jag är en sån här människa som kanske är lite för stor tidsopptimist, speciellt då jag ska till jobbet. Det resulterar i att jag får rusa till bilen.

Så var det även i går kväll.

Jag rusade ut genom dörren, hoppade över min spark och där tog det stopp. På något konstigt sätt fastnade jag med foten i min motorvärmar sladd och stöp över sparken och landade på min axel. Gudarna så ont det gjorde! Om jag bara hade kunnat gå lugnt till bilen istället för att ha sprungit.


Isället för att åka till jobbet blev det akuten. Dom röntgade armen och axeln från alla möjliga vinklar och vrår, men någon fraktur såg han inte.

Nu sitter jag hemma med ett stukat skulderblad och axel, jag känner mig väldigt handikappad och har väldigt ont. Något jobb den här helgen är inte att fundera på.

Ovido - Quiz & Flashcards