Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Helt oskyldigt påhoppad

Av Katrin - 15 april 2009 21:28


Nu har solen hittat hit och tänka vad man lever upp :) har suttit ute med hundarna och för dom är det här en perfekt årstid, dom kan ligga i solen tills det blir för varmt sen lägger dom sig i snön och svalkar sig en stund, sen kommer dom till solen igen :)

En bit skog har tinat fram bakom vårat hus så idag tog jag ut en dummies och deras glädje sa allt, snart kan vi börja träna igen!!!


I söndags innan jag skulle till jobbet gick jag ut med Anser och Penny som vanligt, jag passerade ett hus där jag vet att det bor en hund som dom känner väl men den kvällen hade dom besök av en annan hund som vi bara mött tidigare några gånger och det jag sett då har gjort att jag inte vill att dom ska träffas. Men ikväll var han lös ute på gården tillsammans med den andra hunden, då vi kom och gick började ägaren genast ropa på sin hund att han skulle stanna, men det gjorde han inte. Rent instinktivt var det Anser jag riktade in mig på pga den andra var en hanhund (och Anser är den som absolut inte vill hamna i något som helst gruff) Penny stod och nosade och viftade på svansen då han kom fram och sen helt plötsligt helt utan förvarning bet han Penny över ryggen. Jag blev så chokad att jag bara gick, men nästa gång jag ser dom kommer jag inte kunna vara tyst. Hur tusan kan man ha en sån hund lös, det kan inte stå riktigt rätt till där!!!!!!!!!!

 
 
Ingen bild

LIna

16 april 2009 15:26

Hej hej!

Nej, men lägg av det där lät ju helt sjukt ju. Ja, det klart att du skulle ha gett den där ägaren en avhyvling, men jag vet hur det är. Ibland blir man så chockad av hur vissa beter sig att man inte fåt fram ett ord och inte kan tänka klart förän senare då man lugnat ner sig. Hoppas att allt är bra med dig och vovvarna annars. Själv är jag förkyld IGEN. :(

Hur blir det nu då med....?

Kram Lina

 
Ingela

Ingela

17 april 2009 10:08

Förstår att du blev chockad, stackars Penny. Hoppas ni slipper stöta på den hunden lös igen. Kramar från oss

http://ingela1975.blogg.se

 
Ingela

Ingela

17 april 2009 10:10

Glömde skriva att en Finsk Spets hane gjorde så på Tarro en gång när vi var på en utställning. Som tur var hände inget annat och Tarro fick inga skråmor.

http://ingela1975.blogg.se

 
Malin

Malin

18 april 2009 15:16

Det där är inte någon rolig upplevelse !
Hur är det med Penny nu?
Jag har ju själv vart med om det där med silver. och jag hoppas verkligen inte att det var en rotweiler..
men det var lite värre med silver.. eftersom att hunden stod över honom och silver bara skrek av smärta ! och vi kunde inte göra något eftersom att hunden var agressiv mot oss också ! och hans husse sprang ju inte ens han gick typ bara "fort"!!!
Silver blev ju helt annorlunda efter det här och jag hoppas verkligen att inte Penny blir det för hon är en underbar hund !!!

http://MalinRonhagen.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

21 april 2009 01:51

Usch så hemskt!! Ja, vissa människor borde inte ha hund -så är det bara. Förstår att du blev chockad, men hoppas att ägaren får sig en riktigt ordentlig utskällning vid något annat tillfälle (innan någon kommer till allvarlig skada). Hoppas Penny mår bra nu iaf.

http://ixaojulia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katrin - 16 december 2011 19:05

Idag när jag var på stan gjorde jag nått som så många andra gjort med mig, bland alla fötter som trampade runt i julstressen fick se det vackraste av det svarta, en flat... Det gör så ont att se dom men jag kunde inte låta bli att gå fram och hälsa, ...

Av Katrin - 27 november 2011 19:04

Hade inte trott det skulle vara så svårt att hitta en fungerande julmarknad, är trots allt skyltsöndag. Vi hade bestämt oss för att besöka årets 1:a julmarknad på GT, kom dit och insåg att det va väldigt biltomt på parkeringen, tydligen va den instäl...

Av Katrin - 27 oktober 2011 12:29

   Anser och Penny      Då jag skaffade den här bloggen var jag Katrin som levde med Anser och Penny, nu sitter jag i köket alldeles ensam och är bara Katrin. Jag har tappat två vänner som jag vet har återförenats, nu får Penny sköta om sin bror ...

Av Katrin - 11 februari 2011 12:44

Gräsligt hemskt vad det står stilla med bloggandet, ska försöka göra ett nytt försök att börja blogga...   Som vanligt rullar allt på i sin stilla lunk, jag och Annika har varit på det obligatoriska genrepet av Melodifestivalen i Luleå, inte den ...

Av Katrin - 5 maj 2010 12:48

Min hemsida står helt stilla, den har både drabbats av virus och datorn är död. Andreas min dataräddare hjälpte mig att plocka igen alla bilder man har sparat, gräsligt hemskt om man skulle förlora dom. Undrar om man lär sig av sina misstag att inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards